fredag den 1. oktober 2010

Florida

Jeg sidder nu i lufthavnen og venter paa at mit fly gaar mod DK igen. Jeg har i loebet af den sidste uge floejet en del. Floej fra San Jose, Costa Rica, til Miami, Florida, loerdag den 25. september. Her samlede Fie, en veninde fra gymnasietiden, mig op, og vi tog ud til hendes kaerestes mosters hus. Undervejs fik jeg en lille rundvisning paa hendes gamle universitet, og kan kun sige, at der er stor stor forskel paa de danske universiteter og dem herovre. Det var helt som at traede ind paa et hotel, og som alt andet i USA, var det kaempestort, jeg ville med garanti fare vild der. Da vi kom hjem til huset lavede Fies kaereste, Kluis, laekker aftensmad til os og jeg fik mig installeret i mit vaerelse. Mega luksus pludselig at vaere i et hus igen, naar man er vandt til hostels og sovesale. Efter aftensmaden viste Fie mig lidt af Fort Lauderdales natteliv, og jeg fik mig lidt af et kultur chock, havde ikke forestillet mig saa stort et sted. Der var fyldt med clubs, barer, restauranter og butikker; ganske enkelt alt hvad man havde lyst til. Jeg forstaar godt hvorfor man kommer til at gaa lidt meget i byen, naar man gaar paa uni herovre.

Soendag tog Fie, Julia og jeg paa tur til The Everglades, hvor vi kiggede lidt paa aligatorer og sejlede i "baad" rundt i sumpen. Det var super spaendende at komme ud og se lidt andet end Miamis clamour og travle liv.
Soendag aften maatte jeg desvaerre sige farvel til Fie igen, da hun skulle paa forretningsrejse, men Kluis var saa soed at ofre sin sofa til mig, saa jeg havde et sted at bo. Lejligheden ligger 1 minut fra Miami beach og ca. 35 minutter fra centrum, saa det var helt perfekt. Saa tusind tag til Fie og Kluis for enorm stor gaestfrihed:)
Da Fie var sendt af sted tog jeg med Julia ind paa hendes hostel, vi fik lidt at spise og tog saa i byen med de andre fra hostellet. Det blev en maegtig morsom nat, der endte med solopgang paa stranden. Nattelivet i Miami er ikke vaerst. Vi var et sted, der hedder Nikki beach, og som sjovt nok ligger helt ned til stranden, saa der er afslappet loungestemning udenfor og dansegulv indenfor.
Mandag var jeg logisk nok en smule traet, saa jeg noed at kunne se film og slappe af paa sofaen hele eftermiddagen. Om aftenen tog Kluis mig med ud for at koebe en ny computer, saa jeg nu har lidt underholdning naar jeg sidder i lufthavne og lignende.
Tirsdag var jeg igen fuld af energi og brugte hele dagen paa at shoppe, hvilket passede mig alt for godt. Om aftenen moedtes jeg med Philipp, som jeg havde moedt sammen med Marie da vi var i Costa Rica. Han inviterede mig til en fest hos en af hans venner. Det var rigtig hyggeligt, og jeg fik endnu engang traenet mit tyske, for alle talte tysk, saa jeg forsoegte at foelge med:)
Onsdag sov jeg laenge, da det regnede, og der derfor ikke var megen ide i at staa op. Bevaegede mig dog til sidst ind til byen igen for at shoppe lidt mere, men blev hurtigt traet af regnen, saa tog hjem i lejligheden igen, for at stene lidt mere TV. Floej senere til LA, hvor jeg tjekkede ind paa et hostel. Jeg havde forventet, at jeg skulle sove paa sovesal med 19 andre mennesker, men blev placeret i et 4 mandsvaerelse, der var delt i 2, saa jeg fik et helt rum med TV og laekre senge helt for mig selv. Total god overraskelse.
I dag har jeg slappet af i paa Venice beach og nu er jeg paa vej hjem til jer alle sammen..... juhuuuu :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar