lørdag den 16. oktober 2010

Fantastiske Thailand

Dagen efter jeg ankom til Bangkok brugte jeg på lidt sightseeing rundt i byen sammen med et par fra Irland, jeg mødte på hotellet. Vi tog på sejltur ned af floden og stenede lidt rundt i byen bagefter.

Om aftenen havde jeg booket en bustur fra Bangkok til Chiang Mai på 12 timer, men det var til gengæld super billigt (350 bath). Jeg kom hurtigt til at snakke med Marcus og JJ, så det gjorde turen en del hyggeligere, men hold op hvor var jeg smadret, da vi ankom klokken 7 om morgenen, for jeg havde ikke kunnet sove på bussen.
Vi fik tjekket ind på et hostel efter at have fået en lang salgstale om de forskellige tur muligheder i området….. ikke særlig interessant når man er så træt. Efter en tur I poolen og et par timers søvn stod den på aftensmad, en tur på night marked, efterfulgt af et par øl på en bar, som senere udviklede sig til bytur.


Generelt er Chiang Mai et mega skønt sted. Her er lidt køligere end I Bangkok, og en langt mere afslappet stemning. Alt foregår I slow motion og de lokale er super venlige. Samtidig er der en hel masse ting man kan lave lige fra trecking til madlavningskursus.
I dag stod vi op og tog på udflugt til Tiger Kingdom, for at klappe en tiger. Det var en mega fed oplevelse. Man fik lov til at klappe tigerne, som var mega store, men bare lå og slappede af eller sov.
Det var vildt fascinerende at komme så tæt på så farligt et rovdyr og se, at de havde det så godt der, hvor de var. Bagefter gik turen retur til vores hotel, hvor vi fik booket treckingtur til I morgen. I aften står den på ren afslapning, hvilket blandt andet har indebåret endnu en Thai massage (tror jeg er ved at være afhængig).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar