søndag den 31. oktober 2010

Angkor Wat og Mui Ne

Jeg er nu nået til Mui Ne beach i Vietnam, hvilket jeg har glædet mig til længe. Planen er at jeg skal kitesurfe en hel del her, så forhåbentlig kommer der en masse vind de næste par dage, ellers kommer den nok bare til at stå på afslapning på stranden en uges tid......:)
Jeg ankom med bussen fra Hochimin ved middagstid i fredags, og smuttede til stranden med nogle af de lokale for at se dem surfe. Total mangel på vind resulterede dog i, at vi spille fodbold med de lokale børn i stedet. Forhåbentlig er der vind i morgen, så jeg kan komme i gang med mit rævedyre kursus og blive en haj til at kitesurfe hurtigst muligt. Alt ser ud til at være billigt i Vietnam, lige med undtagelse af kitesurfing, så det er ikke helt optimalt.
Den sidste tid har jeg brugt i Siem Reap i Cambodia, hvor jeg har udforsket de fantastiske templer i Angkor Wat. Det var en positiv oplevelse i forhold til Phom Pehn, som jeg fandt en anelse for hektisk, og jeg kunne helt sikkert godt finde på at rejse tilbage til Cambodia og udforske landet lidt mere engang, men desværre bliver jeg jo nødt til at prioritere, selvom jeg har forholdsvis god tid.
Angkor Wat
Angkor Wat er et stort område fyldt med tempel ruiner, der hver har sit særpræg, og som gemmer sig dybt inde i skovene, ofte omgivet af voldgrave, der var beregnet til beskyttelse af templerne. Jeg lejede en Tuk-Tuk til at tage mig rundt til en masse af templerne i 3 dage. Det var alle pengene værd, og gav mig et utroligt godt indtryk af området omkring Siem Reap og Angkor Wat. Jeg vil blot lade jer kigge lidt billeder i stedet for at skrive en masse historie omkring stedet.








Jeg brugte også en af dagene på at besøge den flydende landsby. De lokale i landsbyen bor på deres både, hvor de primært lever af at fiske. Landsbyen har alt hvad der er brug for lige fra skole, til restauranter og basketball bane. Det er primært Vietnamesere, der bor i landsbyen, da der ikke koster noget at bo på en båd, forstået på den måde at de ikke skal betale for eksempelvis køb af jord, som hvis de boede på land. Der bor også få Cambodianere, men de er i undertal i landsbyen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar