mandag den 18. april 2011

Yoga og templer i Ubud

Ubud i Bali er et af de steder, som man skal sparke sig selv i enden for at forlade, for her er så dejligt. Byen er turistet, men uden at det ødelægger den. De fleste kommer her for at nyde templerne, rismarkerne og de mange udbud af yoga og meditationskurser. Nattelivet er næsten ikke eksisterende og der er en dejlig ro over byen. Hotellet jeg bor på ligger midt i centrum af byen, og udefra ligner det mest af alt et tempel. Hver morgen bliver der ofret til lokale guder med røgelsespinde og blomster alle steder. Det giver sådan en hyggelig stemning, at der er blomster og røgelse over alt hvor man går.
min terrasse
Byens mange butikker bærer præg af, at turisterne, der primært kommer hertil, er meget interessede i yoga og sund livsstil, så der er næsten kun butikker, som sælger organiske produkter, yoga tøj eller smykker og krystaller, der skal forbedre dit liv. Noget af det er lidt overdrevet, men i bund og grund er det meget spændende. Jeg bruger de fleste dage på at udforske de mange yoga tilbud, som er at finde her og tror snart jeg kan nå mine tæer igen. Bliver ofte vildt imponeret af de sindsyge positioner nogle af de andre yoga udøvere kommer ud i når vi er til time og forstår slet ikke hvordan det kan lade sig gøre, men hvem ved måske jeg også kan foldes som en kringle en dag.
The Yogabarn
Jeg har ikke været på nogle ture ud over en lille udflugt på cykel rundt i byen, da jeg mest har haft lyst til at slappe af. Min lille tur gik blandt andet til udkanten af byen, hvor man finder Monkey Forrest, hvor hundrevis af aber løber rundt imellem templer og turister.
Fra Monkey forrest

baby abe....
Bali er også kendt for deres traditionelle danse shows, så i går tog vi hen for at se et af dem. Det var temmelig inponerende, hvordan de dansede med alt lige fra øjnene til fingerspidserne.
Balinesisk danseshow

Ingen kommentarer:

Send en kommentar