fredag den 20. august 2010

Tortuguero

Saa er jeg "alene" paa min rejse, da Marie forlod mig for 2 dage siden, for at tage hjem til DK. Det har vaeret saa hyggeligt at rejse med hende, og helt maerkeligt ikke at bruge 24 timer i doegnet sammen mere.
I onsdags tog jeg bussen fra San Jose til Tortuguero ved den caribisk kyst. Det var egentlig en rimelig simpel tur, 2 busskift, og saa havnede man ved floden, hvorefter alle blev genet ned i baade og 1 time senere ankom til Tortuguero Village.
"havnen" hvor bussen satte os af.
"bussen"
Undervejs i baaden kom jeg til at snakke med et tysk par og en fyr fra Luxemburg, saa da vi ankom fik vi tjekket ind paa samme hostel. Et ikke specielt koent sted, men jeg har mit eget vaerelse for 7 USD per nat, saa det er total luksus, og det ligger kun 500 meter fra stranden:)
Onsdag aften tog vi 4 saa paa tur for at se paa havskildpadderne, der ligger aeg paa stranden. Det var virkelig fascinerende at se de store dyr ligger helt uforstyret, imens alle os turister stod og gloede paa dem. Vi saa i alt 3 halvskildpadder paa 1-1,5 meter, der hver var paa forskellige stadier af deres aeglaegning. Desvaerre maatte man ikke tage billeder af skildpadderne, da det forstyrrer dem for meget, saa I maa taenke jer til hvordan de saa ud.
Tortuguero er primaert kendt for disse skildpadder, saa masser af turister kommer til dette omraader hver dag for at se dem og saa smutter de igen, for der er ikke meget andet at give sig til. Byen er meget lille, og det tager ca. 4 minutter at gaa fra den ene ende til den anden, hvis man gaar langsomt.
Hovedgaden.
Mit hotel gemmer sig bag haekken til hoejre.
I gaar stod vi tidligt op og tog paa baadtur. Det var ganske hyggeligt, men der var dog ikke helt saa mange dyr, som vi har set andre steder, men man er nok efterhaanden ved at vaere lidt vanskelig at imponere.
stor klam edderkop....
pipfugl toerer vinger.
lille krokodille
mig og de andre.
I dag har jeg tilbragt i haengekoejen og overvejer en tur til stranden senere.... er virkelig ved at vaere mega god til at lave ingenting.... Glaeder mig dog til, at jeg i morgen skal tilbage til San Jose. Soendag gaar turen til Boquete i Panama, hvor jeg bliver indlogeret hos en lokal familie og skal gaa i skole hver dag for at laere spansk. Det ser jeg virkelig frem til, og tror det bliver ganske rart at holde pause fra at rejse rundt hele tiden, og kunne pakke sin rygsaek ud og have et saakaldt "hjem" for en periode.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar