mandag den 28. marts 2011

Kuala Lumpur og Melaka



Tilbage på landjorden og fuld af energi til at leve livet som rygsækrejsende turist igen udforskede jeg Kuala Lumpurs gader. Malaysias hovedstad bærer præg af at være en multikulturel by, hvor man har farverige kinesiske templer ved siden af storslåede moskeer. Næsten alle seværdigheder er inden for gå afstand, så jeg vandrede byen tynd de 2 dage jeg brugte der og kan kun give mine varmeste anbefalinger.

Sjældent finder man en storby med så mange grønne arealer, hvor man kan trække sig tilbage og glemme for en stund at man er midt i en million by. Jeg boede i china town, som er et virvar af souvenir butikker, restauranter og kinesiske specialforretninger. 15 minutters gang fra China Town finder man KL's parker med sommerfugle, bambier og fugle.
 

Går man lidt længere i den anden retning kommer man til den mere moderne del af byen, hvor der er shopping malls med alt, hvad hjertet begærer. Denne bydel er også hjemsted for KL's Petronas towers, som er et imponerende syn både i dagslys og efter mørkets frembrud.

Efter 2 skønne dage i Kuala Lumpur tog jeg bussen sydpå mod Melaka, som er et world herritage sight fyldt med gamle historiske bygninger og selvfølgelig endnu en China Town. Her er en hel del mere stille, og man kan slentre omkring i de små smalle gaden og holde en pause fra den bagende sol i en af de mange kinesiske tehuse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar