lørdag den 19. februar 2011

Flormelis sand og krystalklart vand

Jeg sidder nu i lufthavnen i Manila og venter på mit fly til Brunei, der afgår om et par timer. Næste eventyr kommer til at foregå på S/Y Jennifer (www.yacht-jennifer.nu), som jeg skal sejle med i 1 måned. 
Karina og mig på White Beach i Boracay :)
Den sidste uges tid har jeg tilbragt på Boracay, først sammen med Karina og de sidste par dage alene. Boracay er et af Filippinernes mere turistede steder, og man kan finde alt, hvad hjertet begærer på øen. White Beach lever i højeste grad op til navnet og er en af de smukkeste strande jeg har set. Sandet er fint som flormelis og vandet er krystalklart. 
White Beach
Søstjerne i flormelis sand....
Hele vejen langs stranden finder man restauranter, barer og hoteller, men på en eller anden måde har de formået at holde det i en stil, så det stadig er hyggeligt. En ting, der overraskede mig meget, er, at White Beach er en røgfri strand, det har jeg alligevel ikke set andre steder. 
White beach
De første par dage, vi havde i Boracay, var der helt vindstille, så dem brugte vi på at slappe af på stranden og nyde de fantastiske solnedgange og masser af god mad.
en af de mange sushi aftener...
udsigt fra Bom Bom bar på White Beach
 

Da vinden kom smuttede vi om på den anden side af øen. Bulabog beach er kitesurfernes strand, og her finder man et hav af kiteskoler og heftig aktivitet både på stranden og vandet, når der er vind.
Bulabog beach
Karina brugte 3 dage med god vind på at få undervisning imens jeg kitede og efter hun tog hjem, havde jeg endnu et par dage med god vind, så jeg har endelig nået et rimelig fornuftigt niveau, selvom det har kostet mig en del vabler, ømme muskler og blå mærker.
Teori på stranden.
Bulabog beach

Ingen kommentarer:

Send en kommentar