mandag den 3. januar 2011

Jul og nytår i Mui Ne

Glædelig bagjul og godt nytår alle sammen. Jeg fejrede juleaften med pizza og vin under palmerne i 30 graders varme sammen med kollegaerne fra kiteskolen. Julestemningen var en smule svær at finde frem uden familien, men så var det jo helt perfekt, at jeg et par dage senere kunne hente hele familien, med undtagelse af Malene og Tommy, i Saigon.
Det var dejligt at kunne hente dem i lufthavnen efter, at de havde været undervejs i adskilligere timer og alle var temmelig trætte. Dagen efter brugte vi på lidt sightseeing i Saigon.



Om eftermiddagen tog vi turen med bus til Mui Ne, hvor mor og far blev indlogeret på deres luksus resort og Brian og Kirsten kom med hjem til mig.


Nytårs aften fejrede vi med lækker BBQ og stor fest på stranden. Fyrværkeri er tilsyneladende forbudt i Vietnam, så der var ikke meget at se på ud over bålet på stranden, men det var nu helt fantastisk at kunne fejre en nytårsaften med familien ved stranden.



Vi var heldige med, at der var vind, imens vi var i Mui Ne, så Kirsten fik glæden af at være min første elev, som jeg skulle lære at kite surfe. Det gik ganske godt og vi endte kun med at skulle redde os selv i land en gang pga knækkede liner på kiten, så det er vel en ganske stor succes....
 


Vi er nu alle taget med bussen nordpå og er havnet i Dalat, hvor temperaturen er en hel del køligere og Kirsten, Brian og jeg har fået et værelse, hvor man har stor glæde af den lokale karaoke bar på den anden side af gaden. I morgen går turen af sted med easy riders i 3 dage, hvor vi skal se en masse af det centrale Vietnam.

1 kommentar:

  1. Hej Mia!

    Godt nytår:-)
    -faldt lige over dit link på facebook, og måtte da selvfølgelig en tur indenom din blog og lure!
    Jeg blogger selv, dog om en ganske (næsten) normal hverdag og langt fra med ligeså spændende eventyr at skrive om;-) Hvis du har lyst er du velkommen til at kigge forbi mit univers!
    Nyd livet som eventyrer i den store verden - ih hvor det dog må være spændende:-)

    Kærlige hilsner fra Louise

    SvarSlet