søndag den 19. december 2010

Nha Trang

Jeg fik endelig taget mig sammen til at forlade Mui Ne for et par dage, så mandag gik turen nordpå til Nha Trang. Nha Trang er en noget større by end Mui Ne, og en af de mest populære badebyer i Vietnam. Byen er også kendt for dykning, så jeg brugte 2 dage på at udforske, hvad der er under vandet. Forholdene var overraskende gode, selvom det ikke helt er den bedste tid for dykning i Nha Trang endnu. Deres coral rev er rigtig flotte og jeg nød at kunne flyde rundt under vandet og slappe af imens fiskene svømmede forbi.
En af dykkerbådene




Efter 2 dage under vandet stod den på sightseeing rundt om Nha Trang. Jeg tog med en af Easy Rider fyrene, som var en helt fantastisk guide. Easy Riders er lokale motorcykel mænd, der vil vise dig rundt alt fra 1 dag til adskillige dage fra den ene ende af Vietnam til den anden.
Første stop på vores tur var lidt uden for byen, hvor de lokale fiskere kom ind med deres fangst og solgte den på stranden.


Lidt længere udenfor byen stoppede vi ved en af hummerfarmene, hvor de opdrætter hummere ved at bore huller i en pæl. Denne pæl placeres så under vand og de små baby hummere bor inde i hullerne til de er store nok til at komme over i et andet basin.




Når de når en vis alder skifter hummerne skal. Denne skal samles op og tørres så de kan bruges til flotte flotte souvenirs... eller måske mere speciel en flot.
Resten af turen får I i billeder herunder.
Hårvask ved vandfaldet.

Udsigt over Nha Trangs fishing village.

Rismarker

Nonner i tempel.


Jeg er nu tilbage i Mui Ne med en mindre skulder skade efter et mislykket forsøg på at komme igennem de store bølger med mit board. Jeg har derfor haft muligheden for at se det lokale hospital. Jeg ville ikke ønske at være seriøs syg her, men små skader behandler de ganske godt. Når man kommer som turist, får man lov til at gå foran alle de andre, der venter, og hele undersøgelsen inklusiv røngten tog omkring 20 minutter og kostede 20 USD. Jeg har nu fået besked på at holde mig i ro den næste uge, hvilket kommer til at blive temmelig svært og meget kedeligt, men i det mindste er der ikke sket noget slemt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar