fredag den 10. september 2010

Panama City

Sidste fredag forlod jeg Boquete for at tilbringe weekenden i Panama City. Min skoenne vaertsmor havde helt taare i oejnene, da hun skulle sige farvel, og jeg fik strenge ordre paa at komme og besoege hende, hvis jeg engang vender tilbage til Panama:)
Turen til Panama City var paent lang, men da jeg kom frem, forkaelede jeg mig selv med en shoppetur i et af de helt store shopping malls. Staerkt tiltraengt, da jeg rent faktisk har praesteret at oedelaegge en del af mit toej.
Jeg valgte at bo paa Hospedaje Casco Vieco, som ligger i den gamle bydel. En rigtig charmerende del af byen, fyldt med smukke bygninger.
udover de smukke bygninger er Casco Viejo ogsaa fyldt med ruiner, som giver bydelen lidt ekstra charme.
I skal lige forestille jer, at det her er et vindue....
Da Casco Viejo var udforsket gik turen ud til Miraflores for at kigge lidt paa den beroemte kanal. Det var ret cool, fik studeret museet, set en lille film om kanalen og saa et par baade sejle igennem.... det tager forresten temmelig lang tid...
baad paa vej igennem kanalen, see lige forskellen i vandniveauet...
vandstanden er saenket og baaden kan nu sejle videre...
Fik et lift tilbage til byen af en af de ansatte paa kanalen, saa fik lidt historier med paa vejen. Derefter forsoegte jeg at tage offentlig transport ud til Amador, hvilket viste sig at vaere en smule besvaerligt, men en soed pige reddede mig fra at fare total vildt. Indtog min frokost med udsigt over vandet og byens hoejhuse.
Efter at have gaaet en tur langs vandet og nydt at komme lidt vaek fra byen, tog jeg igen tilbage til Casco Viejo for at hente min taske og fordrive tiden, inden jeg skulle med natbussen til Bocas Del Toro.
Typisk panama kunst...
synes de har verdens sejeste busser herovre :)
Det tog mig 9 timer med bus og baad at naa frem til Bocas, men fik traenet mit spanske paa hele turen, for kom til at sidde ved side af utrolig snaksalig politimand, som oven i koebet mente, at det var relevant at vaekke mig kl 5 om morgenen, da han skulle af bussen, bare for at sige farvel. Ikke saa skoent paa den tid af doegnet, men fedt at alle mennesker er saa soede og hjaelpsomme herovre, det goer virkelig min rejse saa meget nemmere og langt mere tryg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar